Misie
dzieci 3 letnie
WYCHOWAWCA I NAUCZYCIELE: mgr Kinga Gacek - Mirek, mgr Barbara Kowalcze, mgr Joanna Pracharczyk - j. angielski
GODZINY DOSTĘPNOŚCI DLA RODZICÓW:
mgr Kinga Gacek - Mirek - piątek 11:00 - 12:00
mgr Joanna Pracharczyk - pątek 12:30-13:30
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE
1. W miesiącu listopadzie realizujemy następujące tematy kompleksowe:
- Bezpieczny przedszkolak
- Nasz kraj - Polska
- Poznajemy swoje prawa
- Listopadowy deszcz
2. Zamierzenia i cele:
*Czerpanie radości z zabaw ruchowych;
* Kształtowanie cierpliwości podczas czekania na swoją kolej;
*Wdrażanie do podejmowania współpracy z innymi, dążenie do wspólnego celu;
*Nazywanie swojego miejsca zamieszkania;
*Poznanie wybranych zasad bezpieczeństwa na drodze;
*Poznanie symboli Narodowych oraz legend Polskich;
* Kształtowanie prawidłowego chwytu podczas rysowania i kolorowania;
*Usprawnienie motoryki małej i percepcji przez manipulację różnymi przedmiotami;
*Doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej;
*Przestrzeganie zasad zabaw i gier;
*Dostrzeganie i kontynuowanie układów rytmicznych;
*wykonywanie prac plastycznych w zespole i samodzielnie
3. Piosenki do nauki:
,,Praczki”
,,Nie chcę Cię”
4. Wiersz
,,Kto Ty jesteś”
,,Jesienne Liście” - Barbara Kossuth
1. W miesiącu październiku realizujemy następujące tematy kompleksowe:
- Owoce i warzywa
- Razem się bawimy
- Jesienne drzewa i ich tajemnice
- Jak zwierzęta przygotowują się do zimy
2. Zamierzenia i cele:
- Uczestniczenie w zajęciach ruchowych;
- Czerpanie radości ze wspólnej zabawy;
- wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w zabawie;
- rozpoznawanie i nazywanie kolorów, owoców i warzyw;
- posługiwanie się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych między przedmiotami
- wzmacnianie pozytywnej relacji w grupie;
- Wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej, godzenie sie z porażką;
- rozwijanie sprawności dłoni i palców;
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- doskonali umiejętności liczenia
- Uwrażliwienie zmysłu dotyku;
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego;
- odczuwanie przynależności do grupy;
- Poznawanie nazw wybranych gatunków drzew;
- posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;
- przejawianie życzliwości i troski w stosunku do zwierząt;
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie;
- kształtowanie umiejętności woklanych.
3. Piosenki do nauki:
,,Idzie Jeż”- sł. i muz. Klaudia Ligorowska
,,Orkiestra”- sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło
4. Wiersz
,,Grzybki”- Wiersz paluszkowy K. Sąsiadek