Biedronki
dzieci 6 - letnie
WYCHOWAWCA I NAUCZYCIELE: mgr Anna Mierzwa, mgr Izabela Kościelniak, mgr Joanna Pracharczyk - j.angielski, mgr Krystyna Kołodziej - religia
GODZINY DOSTĘPNOŚCI DLA RODZICÓW:
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:
1. W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU REALIZUJEMY NASTĘPUJĄCE TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. MIESZKAŃCY PARKU I LASU
2. POGODA TO NIE PRZESZKODA
3. WITAMINY Z OGRÓDKA
4. BAJKOWE STWORY
2. ZAMIERZENIA I CELE
- wzmacnianie więzi i pozytywnych relacji w grupie,
- poszerzanie wiadomości na temat odczuwanych emocji, nabywanie umiejętności radzenia sobie ze strachem,
- poznanie wybranych zwierząt żyjących w parkach i lasach, wdrażanie do właściwego zachowania się w tych miejscach,
- poznawanie zjawisk atmosferycznych, rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z prowadzonych eksperymentów,
- rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie świadomości fonologicznej, monografia liter – A, M, T, E oraz cyfry -1,2, 3, 4
- poszerzanie wiadomości dotyczących dbania o własne zdrowie, poznanie zawodów związanych z ochroną zdrowia ,
- wzbogacenie wiedzy na temat warzyw i wdrażanie do ich spożywania,
- doskonalenie umiejętności przeliczania, tworzenia zbiorów, rozwiązywania prostych zadań tekstowych,
- doskonalenia słuchu muzycznego i poczucia rytmu,
- rozwijanie sprawności fizycznej i koordynacji wzrokowo- ruchowej.
3. Propozycje piosenek:
„ Lubimy bajki”, „Witaminki”, „Jesień”
4. Wiersze, rymowanki, powitanki:
„Leśne portrety”, „Jesienny rock”, „Jedz zdrowo, kolorowo”, „W świecie bajek”
5. Nietypowe dni:
Dzień Uśmiechu- 6.X
Dzień Dyni- 31. X
1. W MIESIĄCU WRZEŚNIU REALIZUJEMY NASTĘPUJĄCE TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. CZAS NA NOWE PRZYGODY
2. NASZE OTOCZENIE
3. MAMY SWOJE PASJE
4. KOLOROWA JESIEŃ
2. Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:
- zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu, wspólne tworzenie kodeksu grupy
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych
- współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
- rozwijanie dużej i małej motoryki, spostrzegawczości i percepcji wzrokowej
- rozwijanie wrażliwości plastycznej, muzycznej
- rozwijanie słuchu fonematycznego, wprowadzenie litery „O”
- poszerzanie wiadomości dotyczących cech jesieni
- poznanie podstawowych obowiązujących pieszych w ruchu drogowym, utrwalenie numerów alarmowych i wybranych znaków drogowych
- wdrażanie do bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach życia przedszkolnego
3. Propozycje piosenek:
- „Wrzesień”, „Podajmy sobie ręce”
4. Wiersze i rymowanki:
- „Przedszkole wita dzieci”, „Kodeks przedszkolaka”, „Mamy swoje pasje”, „Kolorowa jesień”.
Dodatkowe działania - Tydzień o budowaniu relacji
Nietypowe dni:
- Dzień Kropki
- Dzień Przedszkolaka