Misie
dzieci 3 letnie
WYCHOWAWCA I NAUCZYCIELE: mgr Dagmara Pustuła, mgr Joanna Pracharczyk - j. angielski
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE
W miesiącu październiku realizujemy następujące tematy kompleksowe:
1. Poznajemy emocje.
2. Mieszkańcy parku i lasu.
3. Pogoda to nie przeszkoda.
4.Witaminy z ogródka.
5. Bajkowe stwory.
Zmierzenia i cele:
- emocje – czym są i jak na nas wpływają?
- wyrażanie swoich emocji w różnych sytuacjach
- rozumienie różnic między emocjami (np. smutek, radość, złość, lęk) i ich wyrażanie
- wdrażanie do funkcjonowania w grupie
- wzbogacenie wiedzy na temat emocji
- nawiązywanie relacji rówieśniczych
- wdrażanie do wspólnej zabawy
-zachęcanie do nawiązywania kontaktów rówieśniczych
- rozwijanie małej motoryki i percepcji wzrokowej
- czerpanie satysfakcji z przebywania w grupie przedszkolnej
- wdrażanie do zgodnych zabaw
- poznanie wybranych nietypowych świąt
- rozwijanie wyobraźni i twórczej postawy
- kształtowanie poczucia rytmu
- poznanie zwierząt żyjących w lasach i parkach
- czerpanie satysfakcji obcowania z naturą
- rozbudzenie potrzeby opiekowania się zwierzętami
- poznanie zawodu lekarza, kucharza
- poszerzenie wiedzy na temat korzyści jedzenia warzyw
- poznanie fikcyjnych postaci ze świata baśni
- zrozumienie czym są pieniądze i skąd się biorą
- utworzenie zasad panujących w grupie
- poznawanie sposobów dbania o czystość osobistą oraz przedmiotów służących do jej utrzymania
- rozwijanie logicznego myślenia
- słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela
Piosenki:
- ,,Leśne portrety” sł. muz. Monika Klauza
- ,Jedz zdrowo i kolorowo” sł. Monika Klauza muz Jerzy Zając
Wiersze
- ,,Jesień jesień” Marlena Szeląg
- ,Jesienna moda” Małgorzata Strzałkowska
Święta Nietypowe
-
9 październik DZIEŃ ZNACZKA POCZTOWEGO
-
27 październik DZIEŃ CZARNEGO KOTA
-
31 październik ŚWIĘTO DYNI
1 .W miesiącu wrześniu realizujemy następujące tematy kompleksowe:
1. Czas na nowe przygody
2. Nasze otoczenie
3. Mamy swoje pasje
4.Kolorowa jesień
2. Zamierzenia i cele:
- wdrażanie do funkcjonowania w grupie
- wzbogacenie wiedzy na temat emocji
- nawiązywanie relacji rówieśniczych
- wdrażanie do wspólnej zabawy
-zachęcanie do nawiązywania kontaktów rówieśniczych
- rozwijanie małej motoryki i percepcji wzrokowej
- czerpanie satysfakcji z przebywania w grupie przedszkolnej
- wdrażanie do zgodnych zabaw
- poznanie wybranych nietypowych świąt
- rozwijanie wyobraźni i twórczej postawy
- kształtowanie poczucia rytmu
- zapoznanie z kodeksem przedszkolaka
- utworzenie zasad panujących w grupie
- poznawanie sposobów dbania o czystość osobistą oraz przedmiotów służących do jej utrzymania
- rozwijanie logicznego myślenia
- poszerzanie wiadomości na temat zwierząt domowych
- rozwijanie opiekuńczej postawy w stosunku do zwierząt domowych
- poszerzanie wiadomości dotyczących oznak zbliżającej się jesieni
- poznanie podstawowych zasad obowiązujących podczas spacerów
- poznanie zasad panujących na przejściu dla pieszych
- słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela
3. Piosenki:
- ,,Przedszkolakiem jestem ja” Kalwi&Remi
- ,,Jestem zuch” Śpiewające Brzdące
- ,, Dary jesieni” – sł. i muz. Joanna Bernat
4. Wiersze: ,, Mam trzy latka”, ,,Przedszkolaczek”Marlena Szeląg
Święta Nietypowe
-
15 września DZIEŃ KROPKI
Międzynarodowe święto ma na celu inspirowanie kreatywności, zwłaszcza wśród dzieci.
-
19 września DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
Ogólnopolskie święto mające na celu podkreślenie znaczenia dzieci w wieku przedszkolnym
-
23 września PIERWSZY DZIEŃ JESIENI
Astronomiczny początek jesieni, radosny dzień powitania nowej pory roku